Kamera-lehden artikkelit 2020

Kamera 1/2020

Katsaus Suomen Lähetysseuran kuvakokoelmaan

Museoviraston Kuvakokoelmat sai 2015 lahjoituksena Suomen Lähetysseuran kuvakokoelman.

Kamera 2/2020

Pikku Pietarin kaupunki

Anja Hallan katukuvista rakentuu 20 vuoden mittainen reportaasi Puu-Heinolasta.

Kamera 3/2020

Kamerasaalista sieltä täältä

Suomen Kuvalehti keräsi lukijakuvia jo vuonna 1917.

Kamera 4/2020

Otatte pienet ja olette perillä

Kalevi Keihänen tarjosi lehtikuvaajalle matkaa Australiaan.

Kamera 5/2020

Tiettömällä tiellä

Nuori reportteri Eero Sauri kuvasi Tornionlaakson elämää ja ihmisiä 1950-luvulla.

Kamera 6/2020

Neiti Etsivän kintereillä

UA Saarinen johdattaa katsojan arvoitusten äärelle.

Kamera 7/2020

Kreivin aikaan

Kreivi Louis Sparre valokuvasi Kainuussa ja Venäjän Karjalassa yli 120 vuotta sitten.

Kamera 8/2020

Helsingin laitamilta globaaliin kiertotalouteen

Lehtikuvaaja UA Saarisen valokuvissa kannustetaan kierrättämään.

Kamera 9/2020

Nykyaikaa tallentamassa

Museot dokumentoivat tämän päivän ilmiöitä ja tapahtumia.

Vaimo kaitsee lehmiä Kajaanin Raatihuoneentorilla 1894. Kuva digitoitu lasinegatiivista. Kuva: Louis Sparre / Kaleva / Journalistinen kuva-arkisto JOKA / Museovirasto (JOKAKAL3B2643B:18)

Lapset leikkivät metalliromun myyntipaikalla Helsingissä 1958. UA Saarinen tallentaa kierrätystä lähes elokuvamaisin kuvin. Kyseessä voi olla valistuskampanja. Kuva: UA Saarinen / Journalistinen kuva-arkisto JOKA / Museovirasto (JOKAUAS2_4675:8)