Mfa
Wivi Lönnon suunnittelema Ebeneser-talo. Kuva: Aukusti Heinonen / Arkkitehtuurimuseo

Inspiroidu innoista -etätapahtumissa jaetaan kokemuksia innovaatiohankkeista

,

Museoviraston innotiimi järjestää syksyllä 2023 kaikille ideanikkareille ja inspiraationtarpeisille kohtaamispaikan. Tapahtumien tavoitteena on jakaa kokemuksia, innostua yhdessä, saada uusia ideoita ja jakaa hankkeiden tuloksia museoiden kesken.

Museoiden innovatiivisiin hankkeisiin jaetaan rahaa joka vuosi, mutta mitä tehdä, kun idealaarin pohja paistaa, eikä oivalluksia synny? Pitääkö aina keksiä uutta? Voisivatko toisten onnistumiset ja hankehaasteet toimia sytykkeenä ja tarjota uusia näkökulmia museon kehittämiseen?

Inspiroidu innosta tapahtumat järjestetään maanantaisin 25.9., 2.10. ja 9.10. klo 9.30-11.00 etätapahtumina Teamsissa. Tilaisuudet ovat avoimia kaikille eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen. Jokaisessa tapaamisessa kuullaan alustukset neljästä hankkeesta, jonka jälkeen on varattu aikaa keskustelulle.

Tapahtumissa esitellään seuraavat hankkeet:

1. Inspiroidu innoista: Yhteisöjen osallistaminen 25.9. klo 9.30-11.00.

• Helsingin kaupunginmuseo: Afrosuomalaiset Helsingissä kulttuuriympäristön tulkitsijoina ja muokkaajina
  • Joensuun museot: Osallisuutta ja etsivää kulttuuriperintöä
  • Jyväskylän taidemuseo: Vapaaehtoistoiminnan kehittäminen Keski-Suomessa
  • Lastentarhamuseo: Wivin puistikko - Ebeneser-talon pihan kehittäminen yhteisölliseksi, kestäväksi ja toiminnalliseksi kaupunkitilaksi

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

2. Inspiroidu innoista: Sisältöjen jakaminen 2.10 klo 9.30-11.00.

• Lönnströmin taidemuseo: Kokeilujen kautta syvälliseen yleisösuhteeseen nykytaiteen Lönnström-projekteissa
  • Postimuseo: Esirippu auki!
  • Museokeskus Taika: Rilli-tutkijapiste
  • Kymenlaakson museo: Miltä teollisuus tuntuu? -keskustelukonsepti

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

3. Inspiroidu innoista: Kestävä kehitys 9.10. klo 9.30-11.00.

• Museo Leikki: Kestävä leikki museossa
  • Turun museokeskus: Varsinais-Suomen ilmastolupaus