B4 A13 DF77 A8 EBC3 AF473 FAE9 E806 B814
Outokummun vanha kaivos toimii nykyään museona ja tapahtumapaikkana, ja se kuuluu European Route of Industrial Heritage (ERIH) -kulttuurireittiin. Kuva: Soile Tirilä

Museovirasto järjestää webinaareja Euroopan neuvoston kulttuurireittitoiminnasta

,

Euroopan neuvoston kulttuurireitit johdattavat kulttuuriperinnöstä, kulttuurista ja taiteesta kiinnostuneen matkailijan kiehtoville reiteille ympäri Eurooppaa. Museovirasto toimii Euroopan neuvoston kulttuurireittiohjelman kansallisena koordinaattorina Suomessa ja järjestää kaksi maksutonta webinaaria toiminnasta kiinnostuneille ja mukaan haluaville.

Maanantaina 29.5.2023 klo 13.30–15.15 Euroopan neuvoston kulttuurireittitoiminta ja projektirahoitus

Webinaarin aiheena ovat neljä rahoitusohjelmaa, joista rahoitetaan muun muassa kulttuuri- ja matkailutoimintaa: EU:n rakennerahasto, Luova Eurooppa -ohjelma, Maaseuturahasto ja Alfred Kordelinin säätiön suuret kulttuurihankkeet -rahoitus. Asiantuntijat kertovat, kuka on hakukelpoinen, minkälaista toimintaa ohjelmasta rahoitetaan, mistä rahoitusta haetaan ja mitä reunaehtoja rahoitukseen liittyy. Lisäksi annetaan esimerkkejä rahoitetuista hankkeista. Webinaaritallenne julkaistaan myöhemmin.

lmoittaudu maksuttomaan webinaariin 25.5. mennessä Eventillan ilmoittautumislomakkeella.

Torstai 1.6.2023 klo 10–11.15 Introduction to European Route of Industrial Heritage

Toinen webinaari on suunnattu erityisesti teollisen perinnön parissa työskenteleville ja matkailun kehittämisen parissa toimiville tai siitä kiinnostuneille.

European Route of Industrial Heritage (ERIH) on Euroopan neuvoston sertifioima kulttuurireitti. Webinaarissa avataan reitin olemusta sekä kerrotaan ERIH:in alueellisista reiteistä, reitin hanketoiminnasta ja vuosittaisista tapahtumista. Webinaaritallenne julkaistaan myöhemmin.

Ilmoittaudu 30.5. mennessä Eventillassa.

Lisätietoa Euroopan neuvoston kulttuurireiteistä verkossa.