Digitaalinen valokuvanäyttely Elämä vankilassa Vankilamuseossa Hämeenlinnassa (kuva rajattu). Kuvaaja: Soile Tirilä / Museovirasto

Elämä vankilassa -valokuvanäyttely avoinna elokuun loppuun

Mitä tapahtui, kun Hämeenlinnan vankilan entiset vanginvartijat ja vangit tapasivat ja kävivät läpi Museoviraston Kuvakokoelmien vankilakuvia? Tuloksena oli digitaalinen valokuvanäyttely Elämä vankilassa, jossa pääosassa ovat kuvien lisäksi entisten vanginvartijoiden ja vankien omat, kuvien inspiroimat kertomukset.

Digitaalinen näyttely toteutettiin yhteistyössä Museoviraston Kuvakokoelmien, Kansallismuseon, Belgian KU Leuven yliopiston, Photoconsortium-järjestön sekä teknologiayritys Noterikin kanssa. Kiitos kaikille osallistujille, että jaoitte kertomuksenne kanssamme ja kaikkien näyttelyvieraiden kuultaviksi.

Näyttely on avoinna Vankilamuseossa Hämeenlinnassa elokuun loppuun.