Opiskelijoita Lahden ammattikoulun puusepänlinjalla vuonna 1955. Kuva: UA Saarinen / JOKA / Museovirasto. Objektinumero: JOKAUAS_3121_12

Museovirasto opetusalan Educa-messuilla 24. – 25.1.

, ,

Tule tutustumaan Museoviraston arkeologisiin kokoelmiin, kuvakokoelmiin ja Journalistiseen kuva-arkistoon JOKA:an opetusalan Educa-messuille.

Museoviraston Kuvakokoelmat tarjoaa 130 000 vapaasti käytettävää kuvaa Suomen historiasta opettajille ja oppilaille. Flickr-palvelusta löytyy myös 1900-luvun Suomen historiaa esitteleviä kuvapaketteja, jotka on koottu yhteistyössä opettajien kanssa. Perjantaina kuulet vinkkejä siitä, miten maahanmuuttajia saadaan mukaan kulttuuriperintötyöhön ja miten vanhat negatiivit ja valokuvat kestävät parhaiten aikaa. Lauantaina messuosastolla voi kysyä Museoviraston arkeologilta, kuinka arkeologisia kokoelmia voi käyttää historian- ja maantiedonopetuksessa.

Osastolla kerrotaan myös Suomen kansallismuseon museokohteiden ja linnojen opastuksista ja opetukseen liittyvistä palveluista. VR-toteutuksen avulla pääset myös virtuaaliselle aikamatkalle vuoden 1865 valtiopäiville.

Educa-messut pidetään Helsingin Messukeskuksessa perjantaina ja lauantaina 24. ja 25.1. Lisätietoja.

Tervetuloa Suomen kansallismuseon osastolle 6f30

Museovirasto messuosastolla

10 – 13

13 – 16

Kysy konservaattorilta, miten vanhoja valokuvia pitäisi säilyttää

15 – 18

Miten maahanmuuttajia saadaan mukaan kulttuuriperintötyöhön?

17 – 20

10 – 13

13 – 16

Arkeologiset kokoelmat historian- ja maantiedonopetuksessa