Kulttuurista perinnöksi

Kulttuurista perinnöksi -verkkojulkaisussa ajankohtaista asiaa kulttuuriperinnön eri ilmiöistä ja toimijoista

, , , , , ,

Kulttuurista perinnöksi on Museoviraston julkaisema, kulttuuriperintöä tuoreista näkökulmista esittelevä verkkojulkaisu, joka ilmestyy kerran vuodessa. Julkaisun artikkelit taustoittavat kulttuuriperintöön liittyviä ajankohtaisia ilmiöitä laajemmasta näkökulmasta sekä kertovat esimerkkejä yksittäisten kansalaisten tekemästä kulttuuriperintötyöstä.

Tuoreessa numerossa pohditaan esimerkiksi kulttuuriperinnön arvoa, nuorten näkemyksiä kulttuuriperinnöstä, nykydokumentointia, korjausrakentamista ja korjauskulttuuria. Valokeila -artikkeleissa esitellään suuren suosion saanut valokuvauskilpailu, selvitys kulttuuritoimijoiden digitaalista yleisötyön muodoista ja elokuvahanke, jonka tarkoituksena on nostaa esiin rakennusperinnön merkitys muuttuvassa kaupungissa.

Kulttuuriperinnön kasvoina esitellään metallinetsinharrastaja Lasse Nyman ja paperikonservaattori Erika Tiainen. Vieraskynä -osiosta löytyy Pekka Saurin artikkeli ”Nostalgia on entisellään”.

www.kulttuuristaperinnoksi.fi

Lisätietoja:
kehittämisjohtaja Pirjo Hamari, puh. 0295 33 6005, pirjo.hamari@museovirasto.fi
erikoisasiantuntija Eija Liukkonen, puh. 0295 333 6009, eija.liukkonen@museovirasto.fi